fredag 12 mars 2010

Vatten på min kvarn.

För att förstå något av detta inlägg bör man först ha läst mitt förra inlägg (klicka här)

Idag dök en kollega upp i en långärmad randig piké-tröja. Lite lagom skrynklig, tvättnoppror på kragen (som inte var helt uppvikt) och tja, han bar den på samma sätt som svenska män bär kläder i allmänhet.

Men fram på bröstet stod det "Armani". Thailands-kopia, tänkte jag, men man måste ju fråga, och kollegan har ju tack och lov humor.
- Det var väldigt. Armani för att gå igenom lite ritningar på jobbet en fredag, är den äkta?
-Ja. jag tror det, svarar han. Det är egentligen grabbens, han är noga med såntdär, men han lämnade kvar den sist han var hemma och han ville inte ha den tillbaka. Och tursamt nog har vi samma storlek.

Som sagt, svenske mannen gör kläderna.

2 kommentarer:

  1. Det finns väl inte så många vanliga knegare eller kontorspesonal heller för den delen som bär kostym idag. Eller har jag fel? Ledigt och lätt är melodin när man är hemma annars ska man se proper ut.

    SvaraRadera
  2. Folk som har med kunder av olika slag brukar väl hålla den lite finare stilen och kostym.
    Annars är det som du säger, se proper ut, inga sås-fläckar på skjortan och så vidare.
    Själv jobbar jag i jeans t-shirt och badtofflor."Casual friday" vad är det?

    SvaraRadera