torsdag 25 mars 2010

Klipp?

Jag är en snål jävel. Jag menar, jag är ekonomisk. Här har ni killen som kollar in kilopriset istället för extrapriset. Är hushållsosten nere på 29kr/kg är det läge att göra veckans klipp och det hamnar 2-3kg i vagnen. Jag tycker om att göra "klipp".

Jag är nästan likadan när det gäller kläder. Här betalas det inte något extra för dyra märkeskläder i onödan. Vardags t-shirts tex ska handlas "tre betala för två". Kläder i övrig ska vara i bomull eller annat naturmaterial som andas. Syntet är inte min melodi.

Så idag när vi är i en sportaffär och tittar på skor får jag syn på en t-shirt. En piké. Helt i syntet, fjolligt minimalt blixtlås istället för knappar. Massor med extra papperslappar och lull-lull info. tydligen något dyrt märke också, det syntes.

Jo, dyr var den 498kr. För EN piké i plast! Jag började fippla lite bland lapparna på den och såg att just det här syntet-tyget var extra behandlat för att skydda mot skadlig UV-strålning. Det är väl få saker som skyddar huden så bra mot UV-strålning som tyg. Hade de snålat in på tråden såpass att tyget blivit glest som ett fisknät och sedan blivit tvungna att kemikaliebehandla skiten. Ha ha! Vad folk går på!

Sen såg jag den röda prislappen 150kr. ett klipp!
Garderobens dyraste t-shirt! En brungrå piké i plastmaterial, så insnålad på tråd och kemikaliebehandla med något medel som säkert är allergiframkallande.
Men den var billig!.. eller...?


6 kommentarer:

  1. Den är nog inte allergiframkallande. Jag har alltid långärmad solskydds T-shirt när jag är på havet. En gång cancer alltid nojad.

    SvaraRadera
  2. Den var jättebillig och den kommer bli kanon i den starka vårsolen när du ligger ute på gräsmattan i dina sockeplast och gör situps på din billiga pilatesboll..
    Och jag tänker inte be om rörliga bilder för tyckte det blev lite tråkig stämning sist jag föreslog det..;)

    SvaraRadera
  3. Jag vill se rörliga bilder:)...

    SvaraRadera
  4. Vad är det med er män??!!

    SvaraRadera
  5. Tänkte bara: Tack och lov har jag klarat mig och jag är inte nojjig, men insett hur praktiskt det är med långärmad skjorta en heldag på sjön. Man slipper indian.looken efteråt.
    ******
    Tjillevipp morsan: Tack, nån som tänker positivt! Vem vet, det kanske kan bli lite rörliga bilder i alla fall. kanske en såndär animerad gif.
    ********
    anonym: Ja, kanske, vi får se. Det är ingen video-blogg det här.
    ********
    Monica: Tack . du bekräftar den tanke jag egentligen ville slå bort.
    *******
    Malla: Är du snäll och vidareutvecklar. Det är så mycket med oss män, om du bara visste.

    SvaraRadera