lördag 6 mars 2010

Lördag i soffan

Det är lördag förmiddag och vi är placerade i soffan. Naturligtvis halvt nedsjunken i mysbyxor och gloendes på tv. Raaap, hör det plötsligt.
-Kroppsljud! konstaterar sambon.
Som ingenjör vill man ju definiera just "kroppsljud" lite mer vetenskapligt.
-Tryckvåg över sladdrig bindväv! kläcker jag ur mig.

Sambon skrattar och vi gör Hi-five. Vi är långt ifrån Den stilige Tim Gun som vi ser på tv.
Tim lärde mig förresten ett nytt knep. Istället för att säga att "Den klänningen var inte snygg"
säger man:
-"Gör den klänningen, verkligen dig rättvisa?"
Killen är smart. Jag har bara en sån replik när jag tycker att stilen eller prislappen på sambons klädval börjar sticka iväg.
-"Det kan vara jag, men jag tycker faktiskt att din rumpa ser större ut i det där plagget."
Inte lika stilfullt, men funktionabelt.

3 kommentarer:

  1. Jaha, så det var priset min gubbe tvekade på sist jag skulle köpa en tröja. Fast jag fick repliken. "Jag tycker dina överarmar ser stora ut i den tröjan".
    Det var ju skönt att höra att han egentligen tycker jag har dyr klädsmak och inte att jag börjar bli tjock och fet ;)
    Men hur ska jag använda den tekniken när han vill köpa något dyrt?
    "Nej älskling, Jag tycker faktiskt att den 40" platt Tv:n får dig att se tjock ut. Och färgen gör att du ser så blek ut."

    SvaraRadera
  2. Har en karl bestämt sig för att köpa en platt-tv kommer han att köpa en platt-tv. Du kan kanske hindra honom från att köpa just DEN platt-tv genom att säga att den ser billig och plastig ut, ungefär som en kinesisk-fulkopia av något känt märke. Resultatet blir att han förmodligen köper något dyrare.
    Annars kan du ju hävda att du har rätt att köpa kläder och smycken för samma summa som han handlar platt-tv. Och hävdar han då att en platt-tv för 8000kr är något ni båda ska titta på. Säg då att han kan köpa tv för sina 4000kr och att du köper skor för dina.
    Du kan också hävda att en omtapetsering i sov- eller vardagsrum också gynnar er båda och pengarna kanske borde gå dit istället.

    SvaraRadera
  3. Ah, det var ju en bra idé. Men den får nog vänta. Han har nämligen gått med på att köpa en ny (bättre begagnad) bil. Så nu blir jag äntligen av med den jag har som antingen inte startar alls, eller startar men inte har fungerande bromsar.. Har endast behållit den av sentimentala skäl då den tillhört min farfar. Men jag tror till och med farfar hade tyckt att det var dags att släppa taget om skrothögen.
    Men tack för tipsen, de kommer att komma till användning någon gång.

    SvaraRadera