tisdag 9 mars 2010

Strumpor och kalsonger

När jag och min fästmö flyttade ihop för snart 9år sedan var min kalsonglåda något av det första som hamnade i blåsväder. Tydligen var inte gamla urtvättade kalsonger med synlig resår något som tilltalade henne. Jag minns ännu orden hon använde om mina kära tingestar :" De ser förjävliga ut!!!"

Därför började hon med att prenumerera på kalsonger åt mig (som jag fick betala) och rätt snart var allt innehåll i kalsonglådan "uppgraderat". Efter succén med kalsongerna gjorde hon samma sak med min strumplåda. Tubsocka efter tubsocka försvann till förmån för svarta herrstrumpor.
Det bästa med det hela är att det var prenumerationer, vilket gör att kalsonger och strumpor fortsätter att trilla in även när lådan var full.

Och det är nu min sambo faller lite på eget grepp. För tror ni hon prenumererar på stumpor och trosor till sig själv? Neeeeej. Då får man ju inte välja, de kan ju skicka fel färg eller fel tryck eller fel modell.

Kontentan av det hela blev snart väldigt uppenbar. Hon fick slut på trosor och strumpor långt före mig, vilket gjorde att hon blev tvungen att boka tvättstuga och rafsa ihop två-tre maskiner för att ha något rent till morgondagen. Dvs det blev alltid hon som åkte på att tvätta.

Jag däremot fick bara fler och fler och fler strumpor och kalsonger i mina lådor. För två år sedan var jag tvungen att säga stopp. Jag hade strumpor i drivor, både upp-packade och ouppackade. Detsamma gällde kalsonger.

Jag har fortfarande inte köpt några underkläder sedan dess. Men nu tyckte jag att jag hade för många udda strumpor i min strumplåda. Jag hällde ut alla kilona på bäddsoffan och började sortera. Efter en timme hade jag slängt bort 31st udda. Jag har även lyckats få ihop 52 "nya" par. Att återförenas med de 27par som redan ligger i strumplådan.

79par strumpor! En sak är säker. Det är inte jag som behöver tvätta först än på ett tag.

6 kommentarer:

  1. Hahaha, klockrent!!!
    Då ska jag berätta vad JAG gjorde med min sambos garderob. INNAN vi flyttade ihop, hade nog bara varit ihop i 2 månader eller nåt... När han var på jobbet "rensade" jag lite... Fanns många tröjor jag tror att hans mamma hade köpt och fula skjortor (från Dressman), glansiga slappa kalsonger med typ Gustav och älgar på.... Ut med skiten och upp på stan för att inhandla lite nytt, som han självklart fick betala. Ja, vadå?? Vi hade ju inte varit ihop sååå länge ;)

    Så där och då satte jag ribban för vårt förhållande och flyttade in en månad senare... Nu kör vi alltså på att JAG bestämmer och HAN betalar...
    Åh, han fick en ny frisyr oxå. Såg ju ut som självaste Tintin, och det gick INTE för sig;)

    Sen måste jag bara säga att du är störtskön! Är inne varje dag faktiskt och kollar efter nya inlägg. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack Tina! kul att höra. Måste säga att jag beundrar ditt mod när du "rensade". Inte för att karlar alltid förstår sig på kläder men du kan ju riskera att få med något speciellt favvoplagg, å då kan det bli liv!
    Men du kanske var så smart att du "mellanlagrade" det utrensade i en sopsäck några dagar så att han hade chans att säga till ifall du gjort något helt fel.

    SvaraRadera
  3. Jag sparade allt några reklamtröjor som han fått när han jobbat på olika ställen :D. Men allvarligt, behöver man verkligen ha typ 50 "braatthatröjor"???
    Och det frågar jag dig, som har 79 par strumpor, haha. Men nu var ju inte det ditt "fel" förstås...

    SvaraRadera
  4. Nja, 50st är väl att ta i. Även om det låter som en karl som är förberedd för alla situationer. Annars brukar braattha tröjor för min del mest betyda målartröjor. Och 50 målartröjor har inte ens jag nytta av. Men man vet ju inte, den dagen kanske kommer. när det är bra att ha 50st braattha tröjor. Om inte annat kan man ju sätta sig ned och vänta på den dagen.

    SvaraRadera
  5. Va ska man med 79 par strumpor till? Här hemma är det raka rör med ös och bäng. Håliga strumpor och gamla sladdriga kalsonger, massor med brylcreme och shaking stevens.

    SvaraRadera
  6. Ha ha.. Du verkar leva gött! 79par strumpor gör att man inte behöver tvätta på två månader. Behövs det fler motiveringar?
    Och så länge det bara är kalsongerna som är sladdriga ska hon inte klaga.
    Och ett till tips för minskat hushållsarbete. Papptallrikar från ÖB. Billigt och otroligt snabbdiskat!

    SvaraRadera