onsdag 25 maj 2011

Hemskheter


Har ni sett den här duon? Zillah & Totte. Såg affischen på stan, de ska tydligen uppträda på någon form av barnens dag. Zillah & Totte blev kändisar när de var med i Talang 2007. Sedan dess har kulorna rullat in. Det syns. Zillah ser riktigt bra ut på bilden, med feta smycken och ett tandläkarfixat vitt leende. (Även pappor kommer på dessa uppträdanden).

Men allt sker på bekostnad av någon annan. Jag ser det inte först, men sen märker jag att de har glömt att betala retuscheraren ordentligt. Zillahs framgångar betalas av en hårt stressad Totte som tvingas till uppvisning efter uppvisning. Hur jag kan veta detta?

Titta själva, för att han inte ska fladdra runt för mycket har Zillah honom i ett järngrepp och låst fast hans händer med en säkerhetsnål. Med ett stadigt Nackgrepp på den stackars handfängslade Totte ler hon in i kameran och hoppas på mer framgång och mer pengar. Hon vill säkert köpa sig ett nytt nagellack också, ett med glitter i. Och allt får Totte betala.

Fjättrad med en säkerhetsnål!

Jag ska gå dit med en skylt och texten " Befria Gosedjuren NU!" Tjejer alltså. Det är inte alla av dem som är vegetarianer och djurättsaktivister inte.

Eller så skiter jag i skylten och ser till att dyka upp nyduschad istället. Hon är ju inte direkt ful den där Zillah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar