söndag 15 maj 2011

Stolpskott!

Allt har flutit på med pergolabygget. Men i morse blev det lite fel. Istället för att improvisera fram en mer estetisk lösning var svärfar och sambo otroligt snabba med cirkelsågen och började kapa enligt ritning. Jag frågade lite glatt om de lagt upp en bräda och måttat först för att se hur det skulle se ut?
-Nä....blev svaret

Vi kom väldigt snart fram till att rent estetiskt ska brädan vara en decimeter längre än på ritning. Och eftersom jag är ingenjör och därmed väldigt praktiskt lagd anser jag att skulden ligger helt på min estetiskt duktiga konstärliga sambo. Det mått jag har angett på ritning är vid de här fallen sekundära, det borde hon förstå.

Kontentan är att jag får åka en extra il-sväng till Byggmax för att kompletteringshandla. Jag var inte själv på Byggmax. Tydligen handlar alla  gör-det-själv-tomtar på söndagar. Det var tok-tjockt med folk. Och som lite extra krydda på moset hängde åska i luften, så det var varmt, klibbigt, kvalimigt, nyregnat och trasig ac.

Men jag vet vad jag ska ha och lastar snabbt på mina brädor, betalar och möts av detta när jag ska ut.

Egentligen borde jag inte sudda hans reg-nummer, han borde få stå för vad han gjort.
(Ja.. det var en han, så långt sträcker jag mig i mitt avslöjande om identitet).

Detta är på gränsen till kriminellt! Förbannade stolpskott!!! (tyckte jag och de 13 bilarna bakom mig). Vett och etikett gäller även på  brädgården, faktiskt!

1 kommentar:

  1. Det där med att parkera så att släpet (eller bilen) står lite hipp som happ tycker jag verkar vara mer regel än undantag på ByggMax. Måste erkänna att jag inte har handlat där särskilt mycket, det är sambon som står för sånt, men jag har varit med tillräckligt många gånger för att understryka ordet "regel"... Nästan varenda gång har någon parkerat så vägen ut är blockerad. Stolpskott var ordet!!

    SvaraRadera