onsdag 10 mars 2010

Min navel

Jag har konstaterat en sak. Min navel har med åren utvecklat sig till att bli en snål och hamstrande skattmas. Den tar 3% av allt jag äter och hamstrar upp det runt om i sina domäner och vägrar sedan resten av kroppen tillgång till dessa oavsett energibrist.

När jag var 15år var naveln inte alls så egotrippad och girig. På den tiden hade den inget intresse att hamstra någonting, oavsett vad jag åt. Men nu ska den envist ha procent på allt. Särskilt på "lyxvaror" som tårta, wienerbröd och bullar, för att inte tala om "alkoholskatten", jösses.

Men, jag är inte ensam om problemet. Jag har flera, särskilt manliga äldre kollegor, som också ser ut att ha giriga navlar. Men det kanske är så det är. Gubbar blir griniga, navlar blir giriga. Fast egentligen skiter jag i ifall min navel är girig och snål, bara den kunde ge fan i att spara allt i madrassen.

2 kommentarer: