tisdag 30 mars 2010

Underbar shopping tisdag!

Om måndagen var skit så var tisdagen underbar. Chefen var borta större delen av dagen vilket gjorde att kunde göra lite vad jag ville.

Efter jobbet var det dags för veckohandling. Lika bra att klara av det nu innan stora påskshopparvågen slår till och förlänger matvaruköerna till milslånga kundvagnsrader kantade av suckande pensionärer och skrikande ungar.

På påsk är det populärt med ett litet smörgåsbord, vilket vi blev varse redan på parkeringen.


Vid chipshyllan stod jag ett tag och tittade på "Fredagsmysträningsoverallen" man kan vinna. Men varför skulle jag vilja vinna den? Den ser ju skitobekväm ut. Det är ju en typisk såndär sort som drar sig in i skrevet när man sätter sig. Nej, den vill jag inte ha. Dessutom matchar den gröna färgen våra soffkuddar otroligt illa. usch, migrän får jag.


Jag upptäckte även att Kellog's har gått ett steg längre och utvecklat sin "tjej-müsli" (k-special etc) till att bli nån form av "power-chocolate bar". Kartongens mått är väldigt snarlikt de för dambindor. Jag tror mig kunna se ett samband.



Och jag shoppar inte mindre än två par skor att ha inför vår och sommarsäsongen. Första paret ut, en klassiker. Moheda-toffeln, fast i en modern street-variant med sula i gummerad plast istället för trä och överdel i äkta konstläder. Rädda kossorna!



Par två är ett par "Fast" bad-tofflor med årets randmönster på ovansidan och reflex-imitationer på sidan. Med tofflorna följde en liten lapp med följande meddelande skriven på tre språk:
"Denna sko har en mellansula av Phylon! Phylon används i märkessportskor och gör skon mycket lätt och ger extra bra komfort samt stötdämpning.



Hmm, undrar var på mina helgjutna badtofflor den där mellansulan finns som gör den besläktad med något som är åtråvärt?

Slutligen vid kassan konstaterar jag att lokalbefolkningen tror på en mycket hårt påsk med många familjeförslitningar, gräl, bakfyllor och annat som framkallar huvudvärk. Fyra askar alvedon 250mg är allt som finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar