lördag 27 mars 2010

Nästan städat...

Jag började faktiskt att städa. Jag drog fram dammsugare, mopphink, skurtrasor, rengöringsmedel och skursvamp. Badrumsmattan damsögs OCH skakdes, sophinken tömdes och jag var precis igång då naturen avbröt. Någon behövde nyttja rummet jag städade och därmed kom min paus.

Jag ställer mig istället i fönstret och tittar ut över tomten. Rätt snart kommer någon och kramar om mig bakifrån.
-Vet du, säger jag. Vi borde nästan ta och åka till Ö&B och inhandla trallolja och penslar så att vi är redo den helgen vårsolen tittar fram ordentligt. Då har vi det gjort och kan koppla av det resten av sommaren och kan bara sitta och njuta i trädgårdsmöbeln. Vi köpa trädgårdsslang också. Och ovanpå det kan vi ta en fika.

Jag behövde inte övertala mer än så. Flera timmar senare kom vi hem över tusen kronor fattigare. Men imorgon, då ska vi städa!

2 kommentarer:

  1. Ja då jäklar!
    Men först tar du väl en riktigt go sovmorgon och därefter en lång frukost med söndagstidning och vips är det dax för middag och sedan måste man ju ta en promenad efter middagen och vips så är det kvällen och då ser man inte att städa och du vill ju vara noggrann i ditt städande, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Hmm...Jag tänker inte ge dig rätt, men tyvärr kan jag inte säga att du har direkt fel på någon punkt heller. Är du ett sånt medium man läser om i damtidningarna hos frissan?

    SvaraRadera