onsdag 17 mars 2010

Vår Av Barn, VAB

Jag har kommit på att jag nog ska skaffa barn, för då får man vabba! På min avdelning är det rätt populärt att vabba, särskilt min chef och min kontorskollega. Ett tu tre ringer de från dagis och säger "Nu får du sluta jobba, åk hem med dig (lille oliver har feber och kräks). Och bums så blir man ledig! Hur schysst som helst!

Som min kollega, han var hemma idag. Tyvärr är han lite tokig, för han kan inte koppla av jobbet på sin lediga dag utan var tvungen att jobba lite hemma så han ringde och bad mig maila över några filer.
-Gött att vara hemma på en lill-lördag, sa jag.
-Visst sa han, En kräks och den andra har feber och snorar. Det är så festligt som det kan bli!
-Äsch, håll ölen över midjehöjd bara så klarar den sig! snoret och kräkset lär väl inte nå högre?
Då påstod han att det inte var läge för att dricka öl. Och han kanske hade lite rätt, klockan var ju bara halv tio på förmiddagen.

VAB, det verkar vara grejer det! Det ska jag också ha!

4 kommentarer:

  1. Detta inlägget förväntar du dig riktigt vassa kommentarer på va? :-) Är själv nyligen invigd i det här med VAB och har precis kommit tillbaka till jobbet efter 1 veckas vinterkräksjuks-VAB (tänk att få in den det ordet på alfapet). Kan meddela att det är stooooor skillnad på att vara hemma med lillen och kunna åka vart man vill, fika, handla, ut och leka osv, eller att vara hemma i karantän utan att kunna träffa någon pga smittrisk + en ganska gnällig stackare som inte mår bra. Snacka och lappsjuka och uppskatta sitt jobb därefter. Lycka till med jobbet att fixa framtida VAB-dagar. (Förutom den lilla detaljen är det faktiskt många charmiga sidor med att bli förälder). PS. Tack för en superrolig blogg, du ger mig minst ett leende varje dag. (den enda jag följer).

    SvaraRadera
  2. Nu är ju jag hemmafru (ett tag till i alla fall) och hemma med lille jämt. Men som anonym säger, det är en jäkla skillnad på att vara hemma med en frisk pojk och att var hemma med en sjuk pojk. Tror nog att maken kommer att få en chock när jag börjar arbeta och han blir själv hemma med en liten sjuk stackare som inte kan sova och bara gråter.
    Men alla goda stunder man har med barnet uppväger det mesta. Medans maken är hemma och lider med det sjuka barnet så kommer jag att vara på jobbet(vilket det nu blir) och lida för att jag inte är hemma med lillskrutten.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tack, vad kul att du tittar in här, kul att jag kan bjuda på ett leende. Förstår din lappsjuka med endast en sjuk liten krabat som enda umgänge.
    *********
    Malin: Förhoppningsvis kommer den chocken få din man att uppskatta ditt jobb som hemmafru och barnsköterska. Men det där med att lida för att du inte är hemma med lillskrutten. Du kan väl göra så att du låter bli att lida i alla fall de dagar han är sjuk. Det är ju inte meningen att du ska lida de dagar du faktiskt slipper en otröstlig skrik- och snormaskin.

    SvaraRadera
  4. Haha!! Ledig var ordet sa Bull. Yeah right =)

    SvaraRadera