tisdag 28 juni 2011

Jobba förgäves.

Igår var första dagen efter semestern. Den lilla semester jag hade. Jag skulle haft två, blev en. Men jag får tillbaka den i september (tjoho). En av anledningarna till att jag inte kunde ta semester när jag skulle var att vi ska bygga om en maskin på jobbet.

Det är en stor produktionsmaskin som består av flera likadana sektioner och vi har beställt nya sektioner. Kruxet var att firman som tillverkar maskinsektionerna levererar dem lösa, liggande på ett lastbilsflak. Och vi kan inte ha dem liggandes på golvet/marken för då går de sönder.

Alltså behövde vi ett ställ. Därför ägnade jag större delen av veckan innan semestern till att konstruera, rita och hållfasthetsberäkna ett sådant ställ. Jag hyr även in en firma som röjer marken där stället ska stå, beställer material, anlitar en annan firma som bygger stället på plats. Sen kunde jag gå på semester.

Igår när jag kom tillbaka var inget ställ byggt. Det visade sig att det blivit ett missförstånd mellan två personer så allt hade avstannat. Och leverans skulle ske måndag, dvs igår, samma dag jag inser att jag står utan ställ..

I lite panik ringer jag firman och frågar exakt när var och hur grejerna kommer.
-De kommer imorgon tisdag förmiddag på lastpall.
-På lastpall, inte lösa då?
-Nej , nej, pall förstås, du kan ju inte lägga dem direkt på marken vettu.
-Jag vet...

Ok, allting ordnar sig alltså. Tre dagars jobb helt i onödan. Suck!

1 kommentar:

  1. Ni behöver verkligen jobba på det här med kommunikation på ditt arbete. ;)

    SvaraRadera