söndag 26 juni 2011

Lustiga former.

Det har varit midsommar. Det är väl knappast någon som missat det. Själva var vi värdpar för årets tillställning, därför har det varit mycket lite blogga och väldigt mycket fixa dessa dagar.
Men nu är det över. Ingen kräktes i trädgårdsdammen, växthuset är helt och kåken står kvar trots allt eldande.

Det finn för och det finns nackdelar med att arrangera midsommar. Nackdelen är alla förberedelser som tex att man måste städa toaletten. En av fördelarna är att dagen efter är kylen full av udda kvarglömda ölflaskor som tillhör upphittaren/kylskåpsägaren.

En annan fördel är att vi nu inte behöver handla på ett tag. Mat i överflöd, det mesta småonyttigt, vilket betyder att vi kommer att äta gott några dagar framöver. Ikväll tex har jag njutit av en av resterna. En stor påse Haribo-mix som aldrig gick åt. Passar utmärkt dagen efter med ett glas rött.

Men jag är lite fundersam över godisbitarnas form. Jag börjar undra om godistillverkarna precis som kvällstidningarna, börjar lägga till en sex.spalt bara för att få fler köpare. Jag vet inte, eller så är jag bara trött, men jag blev lite paff när jag såg den i skålen.

Från vänster: Nalle, peng, groda....?... körsbär.

2 kommentarer:

  1. Malin J: hmmm.nu när du säger det så... lite kantiga kulor kanske...

    SvaraRadera