söndag 5 juni 2011

Pysslat

Vet ni, jag var på jobbet i fredags, trots att det var squeese-day (klämdag). Om inte annat så borde det imponera lite på chefen. Men jag jobbade bara fram till lunch, sen gick jag hem. Det tror jag inte imponerade på chefen.

För att komma upp till jobbet i fredags hade jag satt mobilen på larm kl 07:10. Det hade jag glömt bort. I morse vaknade jag 07:10 av att mobilen förde ett jäkla oväsen vid fel tidpunkt. Men det var ju fint väder, så jag tänkte att jag skulle prova på att det där som så många talar om; Att man hinner med så mycket på förmiddagen om man går upp i tid.

Så det gjorde jag. Jag hängde tvätt, lagade ett hål i trädgårdsdammen, tvättade båtkapellet, förberedde fundament för en trädgårdslyktstolpe. Och allt var färdigt innan tio. Så då tog jag itu med att vårrusta båten. Börjar ju bli dags att få den i plurret.

Vi har en liten plastbåt på 4,2meter. Den är vackert 70-tals-solblekt-flammig-orange (flammig, inte flames). Att ha båt är ungefär som att ha bil. Ett magiskt svart hål där pengar försvinner i tomma intet. Fast båtpengar är oftast kul pengar, medan bilpengar är praktiska pengar.

Apropå bil, när jag stod där och polerade och vaxade båten kände jag att bilen blev lite avundsjuk. Den har fått klara sig puts och omtanke ända sedan.... jag tror inte snön hade kommit än.... 2009....
Nu vet jag het plötsligt vad jag gör imorgon, jag tvättar bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar