lördag 11 juni 2011

Spontanlördag

Idag hade SMHI utlovat regn. Senast klockan åtta skulle regnet komma. Klockan är nu efter 22 på kvällen och fortfarande inget regn. Och eftersom det skulle bli regn förberedde jag mig för en dag inomhus med visst umgänge med tvättmaskinen.

Det blev bara en omgång tvätt (som inte är hängd än). Resten av dagen spenderades utomhus. Mestadels i trädgården. För vädret var inte regnigt. Det var varmt, tryckande, klibbigt och bara jobbigt. Jo, vädret innehöll mygg också. Hela dagen. Fan, vad jag hatar de små skapelserna.

Idag på eftermiddagen, när jag stod och slogs mot de blodsugande insekterna, och hade humöret på topp poängterade jag för min sambo, att sedan hon börjat leka trädgårdsfanatiker och planterat buskar och häckar överallt så går det inte att komma fram med åkgräsklipparen på alla gräsytor.
-Trädgården ser kort sagt för jävlig ut pga dina påhitt. Vi skulle behöva en extra vanlig gräsklippare så att vi kommer åt överallt.

-Men då åker vi väl och köper en då. sa hon.
-Seriöst, menar du allvar?
-Ja!
-Köpa en nu, idag? 
-Ja!
-En riktig bensinklippare, en självgående?
-Ja, drick upp kaffet så åker vi.
(Och jag är inte den som är den. Det gäller ju att segla när det är medvind)

Om att titta på gräsklippare skulle jag kunna skriva ett helt eget inlägg om, men det gör jag inte nu, utan bara konstaterar, titta vilken fin maskin vi kom hem med!


Märke: Partner, Tillverkare: Husqvarna, Tillverkarland: Italien.
(Jag har köpt en svensk fiat på coop med andra ord)

Men vi handlade inte bara gräsklippare idag, Vi handlade mat också. Och bland alla färdiga köttbullar och flintastekar hittade vi i en kyldisk även brieost. Och det är en sak jag inte förstår med våra vanligaste brieostar. Vem f-n är det som ger dem namn?


  Sunco, låter ju fräscht, lite smaskens liksom. Det är förmodligen
inte alla som tvättar händerna efter toalettbesöken på det ost ysteriet.


 Undrar hur man tänker när man skapar ett ostnamn som 
består av de två orden  "kolibakterie" och "brieost"?
 Sak samma, det blev ingen brieost. Vi åkte hem, provkörde gräsklipparen och sambon lagade mini-rabarberpaj. Jäklar så gott!  Smhi försökte förstöra min lördag men lyckades inte 1-0 till mig :)

Så gott! Hon är duktig min sambo.

2 kommentarer:

  1. Vet inte var ni bor nånstans, men i linkan har de regnat/ösregnat/hällregnat) sen 20 tiden ungefär
    otrligt skönt!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag ska ha konformation utomhus idag (där inomhusalternativet är en sommarstuga utan vatten på 30 kvm) så kan man nog vara tämligen säker på att regnet kommer idag istället. Titta uppåt omkring 14.15 ska du få se!

    SvaraRadera