onsdag 2 februari 2011

Bita sig i rumpan?

Nej, jag har inte börjat med yoga, rubriken syftar på en jobb-grej. Men först träningsdagboken:

Mat: Idag lev det stenålderskost Det är inte alls torftigt. Steker man i rikligt med riktigt smör blir det jättegott, och så två ägg till. Jag föredrar mina genomstekta, och så lite HP-sås, ni vet sån med melass. Mums.





Träning: Har jag inte pysslat med idag. Jag har läst att det är viktigt att låta kroppen vila mellan varven, så det har jag gjort idag, hela dagen.

I övrigt har dagen varit fullspäckad med jobb. Faktiskt varit så de senaste veckorna. Idag, precis innan jag skulle gå hem, fick jag ett mejl med högsta prioritet. Det var från ett av ombuden för våra containrar. Det är nämligen så att vi köper containrarna av en ingenjör- och mekanikfirma. Den firman i sin tur låter tillverka containrarna i Italien. Krångligt men ett väldigt vanligt arbetssätt.

Ombudet för ingenjör- och mekanikfirman hävdade att vi hade fel i våra ritningar, vilket Italienarna har upptäckt. Det var några plåtdetaljer som på ritning såg bra ut, men när man skulle svetsa ihop dem i verkligheten, passade de inte alls ihop. Så nu undrade han hur vi skulle göra för att lösa problemet.

Det roliga i historien är att vi för drygt sju år sedan köpte dessa ritningar helt komplett från denna ingenjör- och mekanikfirma. Vad killen alltså gör är att han indirekt klankar ned på sitt eget företags leverans. Dessutom har flertalet andra firmor lyckats tillverka helt korrekta containrar efter just de här ritningarna. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska säga allt det här till honom. Jag har bara lovat honom att han ska få svar imorgon.

Jag kallar det "ha fel med ett övertag".

4 kommentarer:

  1. Hahah. Tycker absolut att du ska berätta det för honom!Tänk bara vilket roligt blogginlägg det kommer att resultera i ;)

    SvaraRadera
  2. Säger som Malin J, klart du ska berätta! Vilket guldläge du har. Ser fram emot hur han ska krångla sig ur den sitsen. //Gina

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag hoppas att du berättade för honom... ska leta efter inlägget där du skriver vad han svarade (håller på att läsa ifatt igen och har kommit hit än så länge... bevisligen... Det har varit lite mycket senaste dagarna så jag har inte ens orkat med datorn. Ja jag vet... då är det MYCKET!)

    SvaraRadera
  4. Malin J: Know what.. I did tell him!
    *********
    Gina: säger samma till dig som till Malin J
    *********
    LillaUlle: Vi har alla sådana dagar

    SvaraRadera