lördag 22 maj 2010

100!

Dagens inlägg skulle först handla om fotsvamp, men så insåg jag att jag faktiskt kan fira 100 inlägg i och med det här inlägget. Tjoho, lite fest blev det på en gång! Tänka sig att det kunde bli såhär.

Först och främst vill jag tacka alla läsare av denna bloggen. Väldigt kul att ni hittar hit och tar er tid trots att inläggen ibland är lite längre. Självklart är jag även väldigt glad över alla följare jag fått, samt alla som lämnar kommentarer. Stor kram till alla er!

Det hela började i slutet av januari då min sambo undrade om jag kunde hjälpa Maria på "Vuxna människor har inte hamstrar" med ett problem. Det gjorde jag så gott jag kunde, vilket ni läsare uppskattade och peppade mig till att starta min egen blogg, och se här är jag nu.

Varför "Ostadigt" kanske ni undrar. Det var för att "Fiskpinne" redan var upptaget. Så då fick det bli ostadigt. Vad det syftar på vet jag inte riktigt, men förmodligen min seriositet. Men nu tar vi en liten firar "skål" för alla inlägg.

100 inlägg. Skål!!!

Nu när vi firat tänkte jag berätta lite ur dagens bravader. Jag gick upp klockan halv nio i morse för att köra ris. Två träd, diverse buskar och annat trädliknande på tomten som nu är borttaget hade skapat en skaplig hög utanför staketet. För att inte reta upp grannarna mer än nödvändigt var det nu dags att inviga dragkroken och transportera rubbet till stadens ristipp.

Jag hade hyrt en kärra med höga häckar och lastade på och körde ett antal vändor. Inte världens roligaste lördagsjobb men det måste ju göras. tills slut återstod det bara några trädstammar och stubbar. Sånt får man inte slänga på ristippen, sånt måste gå i trä-containern på miljöstationen.Jag lyckas få ihop en halv kärra med stock och stubbe och beger mig av.

Men precis när jag ska svänga in på miljöstationen är infarten blockerad. En stor Toyotabuss med ett stort släp har ställt sig precis tvärs över infarten. Idiot! Är min första tanke. Sen ser jag att föraren sitter kvar och tittar i backspegeln. Jag tittar därför bakom bussen och släpet, men ser ingenting. Vad tusan håller han på med??? Backa in till containern då!!! Backa!!!

Jag är såååå nära att tuta på idioten, då jag ser något röra sig mellan hans släp och containern. Det är en gammal dam, med rollator. Hon står och plockar tingest för tingest ur rollatorns korg och släpper ned i containern. När hon är färdig viker hon ihop en påse snyggt och prydligt (och långsamt) lägger den i korgen på rollatorn, rättar till sina handskar, knäpper kappan och vänder runt rollatorn.

När hon vänt sig om 180grader, tittar hon upp och får syn på jättesläpet som är en meter ifrån henne. Då börjar hon svänga vänster. Sen stannar hon och tvekar lite. Sen svänger hon höger. Stannar, tvekar, ser nästan ut att svänga vänster igen, men bestämmer sig till slut för höger.

Så knatar hon med sin rollator och ett försommar-leende glatt iväg, den lilla damen. I toyotabussen däremot är jag rätt säker på att hon inte hette "lilla damen". Jag tyckte mig kunna läsa något med "kärring"+svordom på förarens läppar.

Men man får inte glömma bort, att jävlas, är ett av de få nöjen här i livet man har kvar som pensionär. Kom ihåg det.

4 kommentarer:

  1. Grattis till 100:e inlägget! Du är bra!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Tänk att leva så i sin egen värld att man inte ser en stor bil med släp bakom sig! Hon hade nog inte satt på hörapparaten...

    SvaraRadera
  3. Grattis till 100:e inlägget!
    Jodu, tanter och farbröder i den åldern kan driva en till vansinne. Tänk då vad extra roligt det är när man jobbar i hemtjänsten och nästan alla gamla man kommer till drar ut på varje grej de ska göra, så att man känner att den där rasten jag skulle ha vid ett-tiden får jag nog vackert strunta i.
    Men trots det så saknar jag arbetet i bland.

    SvaraRadera
  4. Scrapangel: Tack! :)
    **********
    Renée: Tack! Haha, nej förmodligen hade hon lämnat den hemma eller slagit av den.
    *********
    Malin J: Tackar! Undrar vad det beror på, att de drar ut på tiden alltså. Undrar om man får en annan tidsuppfattning när man blir gammal. Nog för att jag märkt att tiden går fortare när man blir äldre, men som många äldre är verkar den bara swoscha-fram när man är över 90bast, är det så?
    Jag lär väl bli varse med tiden om inte annat.

    SvaraRadera