lördag 1 maj 2010

Dyrt....

Jag och min sambo åkte till min far för att titta på ett växthus vi ska få. På vägen stannar vi till på ÖoB för att se om de har ett jordankare. Vi ska slå ned en stolpe på tomten. De har inget jordankare på ÖoB, ändå kostar besöket 280kr.

Det är alltså skitdyrt att kolla ifall de har något som de inte har. Men å andra sidan fick vi en skivstång med vikter av farsgubben, en nästan ny slägga samt en stor rulle tjock takpapp, så på det hela taget kan man säga att vi gick med vinst även om det blev oplanerade utlägg.

Hmm, vinst trots minskat antal kronor i kassan. Det är sånt som kalla ekonomi va? Med några års övning har jag nog kvalificerat mig till kommunalpolitisk budget. Och efter det kan jag nog ta mig an vilket tunnelprojekt som helst genom godtycklig ås. Jag börjar öva med rabattgrävning på tomten.

2 kommentarer:

  1. Det verkar lika ofattbart dyrt som när jag åker förbi... en matvaruaffär. Märkligt det där. Men du har helt klart kvalat in till kommunalpolitiken, helt klart.

    SvaraRadera
  2. Tack! jag ser kommunalpolitik som en tänkbar utväg den dagen jag vill göra något annat. Man ska inte underskatta nöjet med att vara oförsiktig med andras pengar.

    SvaraRadera