söndag 30 maj 2010

I-lands avbrott.

När jag och min sambo vaknade i morse hade vi en väldigt obiblisk fokusering. Här skulle det inte helgas någon vilodag, här skulle det jobbas. Först skulle resten av växthuset hämtas (bottenplattor, bord, glas mm. Efter det kulle mamma uppvaktas på mors dag, sen tur brädgården och avslutningsvis skulle en mark-stomme till växthuset skapas och förankras samt släpet lämnas åter.

Och vi lyckades nästan med den planen. Tills släpets ägare ringer och frågar:
-Hej, vill ni göra något ikväll? Jag tänkte jag kunde komma och hämta släpet så att jag får lite avbrott från mina papper (killen har egen firma). Jag svarar:
-Eh, visst, vi kan ju alltid grilla en bit. (får man låna släp gratis vill man ju ställa upp lite)

Så klockan 18:30 var vi tvugna att avbryta dagens planer och arbeten för lite grilla och lite pilsner i solnedgången. Vi som inte var klara... så tokigt.

Avbrottsorsak

2 kommentarer:

  1. Det lät som en bra anledning till avbrott i planerna. Passa på att ta en grillkväll när du kan. Det kanske inte blir så mycket tillfälle till det i sommar. Det har ju hänt förr att sommaren regnat bort.

    SvaraRadera
  2. Ja, det har hänt. Men just den här sommaren finns det inte på världskartan att det ska regna varje dag. Minst 75% soliga dagar, minst.
    Jag har suttit inne hela vintern, jag tänker inte sitta inne hela sommaren också.

    SvaraRadera