torsdag 20 maj 2010

Lååång dag.

Idag har det varit en lååång dag. Har suttit hela dagen i ett konferensrum och diskuterat förändringar på arbetsplatsen. Massor med mjuka frågor, och det är jobbigt för en ingenjör.

Efter det åkte vi till ett stort växthus för att titta på plantor (jag och min sambo alltså). Det händer inte ofta men just idag var jag glad över den "kvinnliga beslutsångesten". Tack vare den hejdades några köp och det hela landade "bara" på 350kr.

Sen var det dags för ett besök på den roliga coop-butiken. Vi skulle nämligen ha planteringsjord. 10säckar närmare bestämt. Min sambo trodde inte att det gick att lasta allt på en vagn, men ha ha, där motbevisade jag henne.


Dock är det inget jag rekommenderar om man inte känner för att träna lite. Vikten av alla 10säckar blir ungefär 200kg. Förutom att det är lite tungt att få upp farten finns det andra problem. När farten väl är uppe blir man varse om tröghetslagen (Fysiken våren i 7:an högstadiet), som säger att en kropp som åker rakt fram vill fortsätta att åka rakt fram även om det står varuhyllor och andra kunder ivägen ty ska du svänga måste du anbringa en rätt stor kraft även i sidled.

När vi slängde in säckarna bak i bilen frågade min älskling om det verkligen var lagligt att köra så tungt bak i vår lilla bil.
-Självklart, sa jag. Det här är inte värre än att ha två feta kusiner från Växjö i baksätet.
(fast folk från Växjö kanske inte är feta... jag vet faktiskt inte)

6 kommentarer:

  1. Nu har du verkligen tränat för denna veckan!

    SvaraRadera
  2. Kundvagnar är i allmänhet väldigt knäppt konstruerade tycker jag. Särskilt om man är stressad när man handlar. Uppfinn en BRA kundvagn å jag lovar du blir rik som ett troll!! :)

    SvaraRadera
  3. Kundvagnar är ett "släkte för sig" jag har nog aldrig någonsin fått ett kundvagn av något slag i linköping som faktiskt går dit JAG vill istället för dit DEN vill. Suck!

    Precis trillat in på din blogg och tror nog att jag stannar kvar här. Lägger till mig som följare så får vi se om du fångar mig yttlligare! Ha en toppen helg!

    SvaraRadera
  4. Renée: Tränade mer gjorde jag faktiskt i fredags, då lastade vi ett likadant last fast på en vagn som hade ett kärvande hjul och drog snett. DET var träning kan jag lova. Jag fick vrida och knuffa samtidigt...tufft var det.
    **********
    Jessica: För mig funkar kundvagnar för det mesta utmärkt, men det finns ingenting som inte går att förbättra. Vad irriterar du dig på hos dagens kundvagnar?
    *******
    Jesse: Tack, och varmt välkommen! Linköping säger du, en trevlig stad. Bodde där nästan 7år. Snickargatan 5 var mitt senaste hem i den kommunen. Får se om jag flyttar tillbaka någon dag.

    SvaraRadera
  5. Hej :-)

    Även jag är ny på din blogg. Jag trillade in här från Vuxna människor har inte hamstrar, Ni förgyller båda mina jobbnätter då jag kollar genom era bloggar och sitter här o småfnissar :-)

    Kramkram / Ickan

    SvaraRadera
  6. Hej Ickan, välkommen! Kul att jag kan underhålla på ditt nattskift.

    SvaraRadera