torsdag 17 juni 2010

Bra dag trots tidiga motgångar

Vaknade av väckarklockan i morse. Gick jag upp?
Nej, jag liksom orkade inte, (och det händer inte ofta) jag stängde av och somnade om.

Kom till jobbet precis i tid, slår mig ned framför datorn med en kopp kaffe. Vad bjuder dagen på?
Tretimmarsmöte om 45minuter, och det är jag som kallat till mötet med representanter från fyra olika avdelningar för att ge förslag på arbetsriktlinjer att ge vidare till styrgruppen (cheferna).

Kom jag ihåg att jag kallat till möte? Nej
Hade jag gjort några förberedelser? Nej
Hade jag koll på agendan? Nej

Hur blidkar man folk klockan nio på morgonen pga dåliga förberedelser? Man bjuder på kaffe.
Kunde jag bjuda på kaffe? Nej, för på kaffemaskinen stod det en stor lapp med dödskalle på och texten "Rengörning pågår"

Sätter mig vid datorn igen och slänger ihop några grafer så att jag har något att visa, går till konferensrummet och slår på datorn där, får meddelandet:
"C: disk nästan full, datorn kan sluta fungera"
Det gjorde den nästan, den hängde sig, och vägrade visa annat än windows bakgrunden.

Och så fortsatte dagen, ungefär. Avslutade med att hyra ett släp för att köra skräp till miljöstationen, sket i extra självriskreducerings försäkring för 50kr och backade därför sönder ena bakljuset på släpet. Dessutom kom jag tillbaka till macken två minuter efter att de stängt. fick lämna nyckeln i brevlådan. Undrar vad de säger imorgon

Men vis av erfarenhet vet jag att allt vänder förr eller senare, och nu ikväll har vi (jag och fästmön) grillat jättesmarriga kotletter och avnjutit med god klyftpotatis och ett par (kalla) öl i kvällssolen. Öl, sommar grill, kvällssol och en dag kvar till semestern. Livet är rätt gött i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Jag känner att det inte är läge att klaga på min lilla otur idag. (Nerv i kläm i foten,ska byta namn till Halta Lotta)
    Du har avgjort haft mer otur i dag än vad jag har på ett år. Tur att avslutningen på dagen blev bättre så att du fick vila upp dig lite.

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken är att avslutningen på dagen blir bra... :)Hoppas du får en bättre dag idag och en lika bra avslutning som igår

    SvaraRadera
  3. Ja du ser vad en kall öl kan förändra saker ;-). Vicken jäkla dag på jobbet, hoppas helgen bjuder er på betydligt trevliga saker. //Gina

    SvaraRadera
  4. Malin J: Men ont i foten är inte att leka med. Det ligger ju och irriterar hela dagen. Jag hade ju åtminstone lite paus mellan mina fadäser.
    **********
    LillaUlle: Jupp, fredagen blev bra mycket bättre!
    *********
    Gina: Jupp, öl förändrar allt, oftast till det bättre :) Helgen har jag bestämt att den ska bli hur bäst som helst!

    SvaraRadera