onsdag 23 juni 2010

Släkten

Svärmor ringde idag. Det visade sig att min kära sambos kusins flickvän har blivit tvungen att operera bort livmodern pga. cancer. Inte roligt, men... jag och min sambo har varit tillsammans i snart tio år och hon har aldrig träffat honom under den här tiden. Därför tror jag inte ens hon kan nämna kusinens flickvän vid namn "Men det är spelar ingen roll, vi är ju släkt" sa hon. Ingift, fyllde jag i med.

Cancer är aldrig roligt men jag blir mer berörd om det är någon nära, inte någon som jag aldrig träffar. Men sen fick jag reda på, att i samma veva hade svärmor talat om att farbrors kusins fru hade tagit bort ett bröst i bröstcancer och att fasters man precis var klar med behandling för prostatacancer.

Det känns ju som om det är friska gener man för in i släkten....
Sen fick vi också reda på att svärfars syster snart kan titulera sig "morfars mamma"....... jupp!. Tanten är 58år och kan snart ta sig den titeln. Hon hade tydligen fått lite åldersnojja när hon insåg det.

Min sambos kommentar;
Vaddå? om 15 år är hon ju ett snäpp ännu högre upp i kedjan.

Notera ÄR, och inte kanske. Den sidan släkten är inte så mycket för universitetsstudier och liknande. De har typ ett intresse och det är inte att gå i kyrkan. Inte verkar det vara att se på tv heller. Däremot reproducerar de sig själva värre än mördarsniglar.

hmm, jag är snart 35 och har inte en enda unge. Betyder det att jag fick ett perfekt eller defekt exemplar från den släkten?? jag tror jag ska sova på saken.

3 kommentarer:

  1. Det kanske bara betyder att ni pippar mindre än de gör? :P Eller att du inte är ett parningsexemplar. Vem vet? Eller så är du smart, så smart att du föredrar lanternor och åkgräsklippare framför bajsblöjor och vaknätter. You tell me.

    SvaraRadera
  2. Vi har också en sån gren i vår släkt. Min kusin blev mormor vid 34 års ålder. Vet inte om det är att eftersträva direkt. //Gina

    SvaraRadera
  3. Jessica: Jag tror jag vet var svaret ligger. Sen jag och min sambo flyttade ihop för snart nio år sedan så har vi oavsett var vi bott alltid haft kabel-tv eller parabol. Vi har liksom inte behövt fördriva tiden med varandra.
    **********
    Gina: Fördelen med att vara ung mormor är väl att man orkar med skrikiga barnbarn bättre.... det är det enda jag kan komma på.
    *******
    Tyvärr var jag lite trött när jag skrev inlägget. Jag glömde bort en schysst poäng som min sambo avslutade med:
    -Nåja, de har ju bättrat sig och har inte "fader okänd" på ungarna längre.
    Som sagt, en schysst sida av släkten.

    SvaraRadera