onsdag 16 juni 2010

Midsommar?

Vet ni, det är snart bara två veckor kvar till midsommar. I år är det jag och min sambo som i vår bekantskapskrets ska hålla i den händelsen. Vi tänkte att det blir jättebra att bjuda in lite folk på sommarskoj när vi kommit i ordning och så. För oj vad vi har kommit i ordning...NOT!

Jag tror det nästan ser exakt ut som det gjorde i januari, vilket var lika som det såg ut i december, vilket var bara något annorlunda sen vi flyttade in i oktober. Vi som skulle ändra på allt och med facit i hand har vi inte gjort någonting. Tja, förutom att möblera om halva trädgården då förstås.

Men tack och lov är är våra vänner mer ute för att umgås än att titta på någon golvsockel vi målat i en vitare nyans. Det är just det där med att umgås som börjar härja lite i min hjärna. För vad hör hemma på midsommar (förutom snaps och stång) , jo midsommarlekar! Lek-Hitler i mig har vaknat!

Förra veckan började jag löst spåna om någon klassisk lagtävling med "boll i hink". "pilkastning" mm. Men nu har vi mitt problem, min fantasi har så lätt att eskalera. Därför satt jag i helgen och funderade på: Tvålsprättning, torksfäktning och segaråttloskning.

Idag när jag hade tråkigt på jobbet kom jag på följande lekar: "midsommarmästerskap i eld-krocket", "blindslalom på trädgårdstraktor", "motorsågs-stafett" och "mördarsnigeljakt med armborst och yxa"

Vid regn blir det inomhuslek, dvs frågesport. (Man är ju rädd om parketten).

7 kommentarer:

  1. Det är väl bara drygt EN vecka kvar till midsommar?

    SvaraRadera
  2. Eldkrocket! I LIKE it!! Får jag komma??

    SvaraRadera
  3. Det är som sagt redan nästa vecka vi kommer till er så glöm INTE det.

    SvaraRadera
  4. Ganska ny på din blogg och känner nu att jag skall lämna ett litet bidrag :) Jag rekommenderar STARKT blindslalom på trädgårdstraktor. För att spetsa till det lite monterar du av ljuddämparen och låter resten av laget vägleda föraren från en bestämd plats genom glada tillrop (vrål, springa på stället, dra sitt hår etc). Jag lovar att du kommer ha ganska mycket dunderroligt när du står på betryggande avstånd och skådar detta spektakel :) :) Lycka till!!

    SvaraRadera
  5. Du ville ju komma i ordning! Skriv en lista på allt som ska renoveras i huset.
    Klipp den i strimlor.
    Köp in allt material + 2 brassestolar.
    Lägg strimlorna i en hatt och låt gästerna ta vars en strimla när dom kommer.
    Hänvisa dom var dom kan hitta materialet dom behöver.
    Låt dom sätta igång.
    Ta tid på dom medan du o sambon övervakar arbetet från vars en brassestol.
    Vinnaren får äran att öppna och hälla upp snapsen.
    Tvåan öppnar sillburkarna
    Trean klipper gräslök
    Slöfockarna som inte platsar på medalj pallen tar han om potatisen.
    Sedan är det bara att slå sig ner gräset. För vem orkar duka ett bord?

    SvaraRadera
  6. Singel i storstan: Jo, men jag skrev texten var det onsdag, det ger 1,5vecka till midsommar. När jag gick i skolan fick vi lära oss att 1,5 avrundas uppåt, därför skrev jag två veckor. Tror jag.....
    *********
    PGW: Eldkrocketen är tyvärr struken då kombinationen bensin, alkohol och öppen låga visade sig kunna påverka självrisken på hemförsäkringen negativt vid eventuell sneträff av klotet.
    **********
    Jessica: Yes.. it is.. but I'm not a piece of meat.
    *******
    Caroline: nejdå, det är lugnt...jag tror jag vet vilken dag det är nu.
    *********
    Therese: Ja, det hade kunnat varit skitkul, men nu är det min kära traktor de kommer att köra sönder i min trädgård, och då är det inte lika kul (för mig). Hur löser vi det? Jo, vi lånar grannens och kör i hans trädgård ha ha, fullt ös!
    ********
    Tänkte bara: Man kan göra så. Det funkar jättebra i teorin. En arbetskamrat gjorde liknande på en fest hemma hos honom. Där fick vi tävla i att sätta upp fårstängsel (eftersom han skulle hägna in en ny hage). Vi delades in i lag och varje lag reste 12meter var. Dagen därpå fick han dra upp och stolpa om, nästan hundra meter stängsel eftersom det var så dåligt uppsatt.

    SvaraRadera