fredag 11 juni 2010

Nedräkning...

Jag vet inte riktigt vad det är. Antingen är det för att det snart är helg, eller så är det för att det snart är semester. Men min hjärna har redan börjat att runda av. Eller så håller den på att begå myteri pga överarbete.

Idag var en såndär dag jag nästan var rädd att chefen ska komma på mig spelandes någon fånig melodi på underläppen medan jag stirrar stint på företagets startsida på intranätet.

Men tack och lov så höll jag hjärnan i schack idag, men det var svårt. Skulle beställa en varningsskylt med texten. "VARNING, fjärrstyrda vagnar i området. Hjärnan tjatade och tjatade och ville skriva: VARNING, se upp för små fragglar som kan bita dig i tårna"

Hmm.. tur att det snart är helg i alla fall. Det börjar kännas behövligt. Fast det hade varit en väldigt rolig skylt att sätta upp.

2 kommentarer:

  1. Nu för tiden är jag ju sjukpensionär... Men då jag jobbade minns jag att man var så jäkla inställd på att man skulle gå på semester. Hade chefen sagt att man skulle få jobba en dag till så hade man avlidit direkt! Nu kan jag faktiskt sakna det där med att se fram emot semestern. Man har ju inget att se fram emot längre... Det är tristare än vad folk tror...
    Ha det bäst och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Renée: Tack!Trevlig helg på dig med. Men något har du väl att se fram emot även om det inte är semester. Du kan väl se fram emot melodikrysset imorgon. Det är väl ett lagom lördagsäventyr.

    SvaraRadera