fredag 11 juni 2010

Fredagshjärnsläpp

Idag när jag kom till kontoret försökte jag vara effektiv från första stund, och jag lyckades faktiskt. Blixtsnabbt fick jag iväg två viktiga mail, tog mig en kopp kaffe undertiden vi hade haverigenomgång. Bokade bilen (vi har en liten bil på avdelningen att åka runt i).

Åkte iväg med ritningar, stämde av med jobb, dubbelkollade gårdagens beställningar och gick på möte i utvärdering av ett nytt system på jobbet.

Så när klockan slog tolv kunde jag glatt räkna ihop att det enda vettiga jag kunde göra på eftermiddagen vara att antingen städa skrivbordet eller gå hem (länge leve flextiden). (Ja, jag gick hem). Väl hemma ser jag att sambon tagit vår bil till sitt jobb, men det är ok. För jag skiter ju i vilket, jag ska ta mig en öl och ställa mig i snickarboden.

Men....när jag kör handen i fickan för att lägga tillbaka dörrnyckeln känner jag något jag inte vill känna. Jobbets bilnyckel. Så det vara bara att gå tillbaka till jobbet efter lunch.

Jag har blivit effektiv på jobbet och dålig på att sluta tidigt. Det går utför. Men chefen är glad.

3 kommentarer:

  1. Jag är imponerad av att du kan multitaska, både dricka kaffe och ha haverigenomgång (vad det nu kan vara men det låter allvarligt) på samma gång. ;-) Blev det heldag på jobbet iallafall eller fick du din pilsner i snickarboa? //Gina

    SvaraRadera
  2. Har gjort liknande misstag. Hur kul som helst att hoppa på bussen för att lämna tillbaka det man glömt och sedan vänta två timmar på bussen hem. Ännu värre är det då man kommit hem från kvällsskiftet och det inte går några bussar föränns på morgonen, den dagen man egentligen ska vara ledig.

    SvaraRadera
  3. Gina: Jag gjorde en halvimprovisation. Gick tillbaka till jobbet men slutade lite tidigare ändå. Men helgen började ju inte så tidigt som jag hoppats.
    ********
    Malin J: Usch... behöva åka buss tillbaka. Inte för att det är något fel på att åka buss i sig, men bara för att återlämna saker man glömt....känns som en irriterande bestraffning.

    SvaraRadera