tisdag 3 augusti 2010

Min arbetsdag

3D-CAD:en (CAD=program för att göra ritningar på datorn) krånglade idag. Det visar sig att det är fel i en fil på en server= inte mitt problem att lösa, utan ska lösas av CAD-supporten. Men han har semester, återkommer måndag.

Jag ger mig då i kast med att uppdatera andra ritningar i ett annat projekt i ett annat, 2D-CAD system. Tyvärr var det en tysk som var inne och redigerade senast i filerna för ca 5år sedan. Han sparade i något mysko format som gör att jag inte kan komma åt grejerna. Ännu ett fall för den semestrade CAD-supporten.

Jag fortsätter då med projektet "uppgradering av maskin". Jag ska tillsammans med en elektriker förnya en maskin på verkstaden. Just nu håller vi på och förbereda för en ny elmotor. Men han hade semester, så jag kom ingen vart.

Samma sak var det med projektet "montage av lyftkran", alla utom jag på semester.

Då tyckte min chef att jag kunde förbereda höstens stora projekt genom att ta in synpunkter från berörda avdelningar. Gissa, vad folket på berörda avdelningar hade...... semester, alla utom en som var jätteupptagen och inte hade tid med mig idag.

Då gick jag till chefen och frågade om det inte var lika bra att jag gick på lunch och sedan höll mig hemma resten av dagen. Alternativet var annars att firman skulle betala mig för att jag städar mitt skrivbord under hela eftermiddagen. Det var det enda jobb jag kunde komma på som gick att genomföra.

Jag fick gå hem. Undrar vad jag ska göra på jobbet imorgon. Alla som hade semester idag har semester imorgon med. Jag tror jag börjar med att städa skrivbordet, sen får vi se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar