onsdag 11 augusti 2010

Uppkopplad igen!

ÄNTLIGEN! nätet funkar igen. Det är inte klokt så liten och ensam i världen man känner sig bara för att nätuppkopplingen inte fungerar.
Men för att lugna oss kunder har Glocalnet en service. Ringer man in och klagar hamnar man på en sms-lista och får sms när störningen är borta.

Det första sms:et fick jag igår eftermiddag vid 15-tiden. Det stor att de räknade med att felet skulle vara avhjälpt 16:30. Tror jag det, 16:30 går väl nät-arbetarna hem. Och det gjorde de tydligen, för det blev inget internet på hela kvällen, och inget sms heller.

I morse fick jag sms 09:57 "Vi arbetar fortfarande med störningen" Ny beräknad klartid är 12:00.
Men nätet hoppade igång redan 10:30. Och jag har inte fått något sms om att det nu fungerar som det ska.

Med andra ord, de skickar bara ut sms för att hålla oss kunder lugna, som om vi ska tro att vi faktiskt får någon viktig eller riktig information. Vad jag skulle vilja haft var ett ärligt sms från dem igår kväll:

"Ledsen kära kunder, vi lyckades inte få det att fungera idag. Nu går vi hem, ni blir utan uppkoppling ikväll och inatt. Vi gör ett nytt försök imorgon bitti igen, mvh supportteamet."

Jag hade förmodligen blivit skitarg, men jag tror ändå att ärlighet vara längst.

4 kommentarer:

  1. Fy fasen vad trist det är utan internet! När jag kom till USA och var hur sugen som helst på att blogga efter så många timmar utan internet så hade de råkat gräva av kablen utanför huset... Va fan! Med min otur så var jag väl inte direkt förvånad...

    SvaraRadera
  2. skönt att det fungerar nu igen =)

    SvaraRadera
  3. Det kunde ha varit värre Gustav. Comhem (som jag har) är helt servicebefriade, tyvärr. Jag riktigt känner hur de sitter och himlar med ögonen när man ringer. Däremot har jag Glocalnet på mobilen och det har funkat hur bra som helst. Skönt ändå att felet är avhjälpt (vi vill ju inte missa dina inlägg). //Gina

    SvaraRadera
  4. Renée: Såndär kan ju kännas så typiskt
    **********
    Suzan: Jepp :)
    ********
    Gina: Tack! När det gäller comhem har jag ett par kompisar som har problem. De fick inte upp bredbandet i full hastighet (typ bara 8 av 20Mbit). De ringde comhem och klagade. Com hem kontrade med att de inte var kund hos dem. Slutats, idag har de gratis bredband. Är man inte kund behöver man inte betala. comhem hävdar bestämt att de stängt av deras uttag.

    SvaraRadera