måndag 22 februari 2010

Award


Jag har fått en "Blog Award" av Malla! Det är lite samma känsla som när ens vänner har ordnat ett surprise-party. Oj, jag! (Ti-hi).

Det medföljer vissa regler:
•Kopiera ”awarden” till din blogg.
•Länka till den som gav dig ”awarden”.
•Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
•Välj 7 andra bloggare som du skickar ”awarden” vidare till och länka dem.
•Skriv en kommentar i deras bloggar så att utmärkelsen uppmärksammas

Jag tar dem i punktorning.
  • Kopiera ”awarden” till din blogg. KLART!
  • Länk till Malla. KLART
  • 7 intressanta saker om mig:
  1. Jag kan göra sånghäften i Word.
  2. Tycker att "sexiga underkläder" på tjejer mest ser ut att sitta obekvämt.
  3. Lärde mig jonglera när jag sorterade in mina tvättade kalsonger i garderoben.
  4. Kan gnola introt på Norges nationalsång.
  5. Tycker att minst tre champagnefrukostar borde införas i almanackan.
  6. Kan ta fram "curry-linjer" med slagruta.
  7. Läser i stort sett bara jobb-mail och serietidningen Larsson.
I och med nummer 7 ovan, förstår den ni att jag kommer få problem med nästa punkt. Jag läser ingenting regelbundet. Fyra och ett halvt år på högskola betyder inte automatiskt att man läser mycket, vilket många tyvärr tror, folk har så mycket fördomar.

Sist jag läste en bok var för tre år sedan och det gjorde jag bara för att jag hade glömt bort hur det var att läsa en hel bok. Jag konstaterade efteråt att: det tog tid. Och det kan vara just tiden som gör att jag inte läser. Heltid med ibland övertid och så vill man ju ha lite fritid också. Det är sällan en slump att mina inlägg är gjorda vid 23-tiden på kvällen.

Men visst läser jag andras bloggar. Jag hoppar runt och läser lite här och lite där när tid ges, men jag kan tyvärr inte säga att det finns några jag följer, förutom två. Därför kan jag inte nominera fler än två. Den första känner de flesta av er till:

"Vuxna människor har inte hamstrar". En småbarnsmorsa med schysst attityd. Det var efter ett par inlägg hos henne som jag själv började blogga igen.

"Pan Narrans" En vän som arbetar med användarvänlighet. En trevlig tänkare.

Sen har jag ju i och för sig två dagar i rad varit inne på "Monas Universum" och lagt någon kommentar, fast jag tycker nog inte riktigt att det gills som att följa. därför blir det ingen award, bara en uppmärksamhet.



2 kommentarer:

  1. När det gäller de sexiga underkläderna som tjejer har: Ja de flesta är väldigt obekväma.

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag gillar dig! Mest för nr 2 =) Du har fattat.

    SvaraRadera