måndag 22 februari 2010

Vinterspel

Natten som passerade (för snart 24 timmar sedan) var svinkallt! Kallare än jag har i frysboxen, och när naturen börjar passera det vi människor skapar artificiellt är det ofta fara å färde. I mitt fall betyder det nuförtiden att vattnet in till toan fryser. Men den här gången var jag snabbare än Kung Bore.

För att slippa tina ytterligare en ispropp, tog jag redan igår kväll fram kupé värmaren och satte i rör-gången. Ha ha, en delseger, Gustav 1 poäng!!! (Kung Bore hade redan 3 för sina 3 isproppar). Dvs 1-3, jag slår från underläge.... eller 1-4 om man räknar pergolan som vek ihop sig platt som en IKEA-kartong p.g.a snötyngden, dagen innan julafton. Men innan våren ska jag vara ikapp och förbi.

Jag har mitt eget vinter-OS!

2 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till och håller tummarna att du knäcker den där Bore.

    SvaraRadera
  2. Ha, se där. Jag såg nog väldigt otroligt orolig ( o rolig) ut när jag skulle fylla på spolarvätska och den koncentrerade varianten hade fryst där den legat i baksätet.... Sedan kom min man och berättade att han fyllt på och sedan fyllt flaskan med vatten ... för att SKOJA med mig. Nu fick han ju dödstraff, dvs laga mat, så han kommer INTE att göra om det. Håll ut. Det finns tydligen de som kan skoja mitt i eländet. /Lotta

    SvaraRadera