torsdag 11 februari 2010

Fel i mörkret.

I förrgår blev det sent på jobbet. Igår blev det också sent. De två orsakerna gjorde att jag var väldigt trött i morse. Därför var jag inte direkt vaken när jag efter morgonduschen stod framför garderoben och valde dagens kläder.

Eller valde, jag sträckte in handen knöt den och fick med mig kläder på utvägen. Fångade en nästan ny svart T-shirt,( jag antog nog att den var svart, det var bara fönsterlampan som var tänd), en tröja och lite annat som går under kategorin kläder. Dessa kläder trädde jag på min kropp och gick ned för att intaga frukost.

Efter frukost bar det av till kontoret. Jag har inget eget kontor utan delar med en kollega. Men jag har ett eget skrivbord med egen dator och egen stol. Alldeles bredvidskrivbordet finns ett fönster. Under fönstret sitter ett element. Kalla dagar får termostaten i elementet ett ryck och värmer mest hela tiden.

För det mesta är det mysigt att sitta och titta ut över ett vinterlandskap och känna strålningsvärmen från elementet.

Notera, för det mesta. Det kan ju hända den bästa att kollegan har besök vilket gör att man bör hålla lite på etikettsreglerna för företagets bästa (arbetsgivaren alltså), så att vi inte framstår i lustig dager. Det kan ju även hända att man råkar ta fel kläder på sig om man är trött på morgonen. Det kan ju hända att man tar på sig en varm fleecetröja.

Lek med tanken att följande skulle hända och att man då vill ta av sig fleecetröjan, när elementet värmer för mycket. Då kan det hända precis när man tagit av sig fleecetröjan, inser att man nog snabbt bör sätta den på sig igen och svettas ännu mer och sen bara bli irriterad på allt!

För det kan ju tänkas att man råkat fått på sig följande T-shirt på morgonen bara för att man inte var riktigt vaken.


(men den var jätterolig den dagen jag köpte den)

14 kommentarer:

  1. Du kunde väl bjuda på den? Ett humoristiskt företag med glad personal.

    SvaraRadera
  2. Ja jäklar du! Hahahaa

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Tack för ett skratt så här på förmiddagskvisten!

    SvaraRadera
  4. Vid sådana tillfällen är det ok att vända tshirten ut och in och säga att det är fashion...

    SvaraRadera
  5. En sån tröja vill nog min man också ha:)

    SvaraRadera
  6. Jamen Gustav, det är ju Alla hjärtans Dag i morgon och ni karlar har ju ibland lite underliga budskap.......men kul var det.

    SvaraRadera
  7. Tack Alla! Tröjan är köpt på dunken.se för något år sedan. Och visst, kanske hade min kontorsgrannes gäster skrattat MEN, man ska inte chansa på chefers humor.
    En gång skulle vi ha allmän städdag och ALLA på firman skulle vara med och sopa och plocka skräp. Jag var väl då lite för snabb med att föreslå att vi i vår korridor skulle nyttja befintligt städbolag och bara betala dem lite extra, de kunde få svart direkt ur vår kaffekassa. Jag fick då med ens ett allvarligt fem-minuters samtal med chefen om vem som gör vad och hur vi agerar etiskt och korrekt på företaget. Jag blev så paff att jag aldrig talade om för honom att det var ett skämt. Jag har bytt chef ett par gånger sedan dess men lärdomen finns kvar.

    SvaraRadera
  8. Hahaha, har man en sån tröja i sin ägo FÅR MAN SKYLLA SIG SJÄLV! Såna tröjor är inte till för att köpas eller bäras för den delen. Punkt. Se nu till att skänka den till bättre behövande innan du gör samma misstag igen. (Och med bättre behövande menar jag soptunnan)

    SvaraRadera
  9. Men Maria då.. inte trodde jag att du var så inskränkt, du låter ju som min gamla mormor.
    Man ska inte förkasta något bara för att man själv inte förstår sig på det.
    Enligt filmen "När Harry träffade Sally" harvisserligen alla människor humor och god smak (enlig dem själva).
    T-shirten äger visst rätt att bäras, bara man vet om att den har ett barnsligt budskap och bär den vid rätt tillfällen, dvs INTE på dop eller jobbet utan kanske på en mer humoristisk fest där bara vuxna är närvarande.
    Skulle en sådan T-shirt "förbjudas" är det bara att ge sig på nästa klädesplagg och nästa osv. I slutändan skulle vi alla gå klädda som Amish-folket.
    Och glöm inte bort att när Elvis dök upp med sin sång och sina vickande höfter var han en odygd!!. Musikaliska rötter från de minder-värdiga svarta samt satark sexuell anspelning i sina framföranden. DET var dålig smak och stil det.
    Min T-shirt är inte Elivs, men nog är den lite Eilert Pilarm.

    SvaraRadera
  10. Du skulle bara veta hur reaktionär och inskränkt jag är - jag ser det som några av mina mer positiva karaktärsdrag! Vem ska annars tala om för folk när de har dålig smak gällande kläder, musik och film? Jag ser mig själv lite som den goda kulturens väktare. Och den goda kulturen definierar jag själv, helt godtyckligt naturligtvis.

    SvaraRadera
  11. Ha ha.. du låter precis som min mormor 89år. Kan du definieras som "lill-gammal" kanske?

    SvaraRadera
  12. Bah, jag är trettio år. Jag är alldeles för gammal för att definieras som lillgammal. Din mormor däremot tycks vara en förtjusande liten tant.

    SvaraRadera