onsdag 24 februari 2010

Om det hände män

Sitter och tittar på tv och det blir reklampaus. Och inte särskilt förvånande gör de reklam för dambindor. Denna gång är det Libresse, (jag tror det i alla fall). För att hitta på något nytt får man nu ett litet etui med någon möstrad utsida med rosor, prickar eller läderimitation.

Gud så töntigt! Är min första tanke. Kan inte de stackars flickorna få blöda ifred! Sen börjar jag tänka om. Tänka tvärtom, tänk om det var vi män som behövde herrbinda en gång i månaden.

Då skulle ett sånt etui inte vara någon nyhet. De skulle redan finnas i MASSOR olika utföranden, läder, borstad aluminium, rostfritt eller kolfiber. Det skulle finnas märkes-etuin med möjlighet till ingraverade initialer. Tampongetuin skulle naturligtvis också finnas, vad sägs om patronbältesutförande?

Självklart skulle det finnas massor av tidningar om ämnet, Män och Mens, Blood, Angry-days osv. Naturligtvis har vi män rätt att vara hemma fem dagar i månaden mot full betalning, det är ju naturen och inte vårt fel att vi mår dåligt.

Och när vi ändå håller på kan vi lägga över barnafödandet också. Det skulle ALDRIG vara mer än 2mil till en förlossningsklinik, var i landet du än bodde. Och i glesbyggden skulle det naturligt vis finnas särskilda barnmorske-helikoptrar, och BB-akut försedd med stora terrängfordon som garanterat skulle ta sig fram oavsett snöorkan eller jordbävning.

Behöver jag ens nämna vilken fantastisk utrustning dessa fordon skulle ha. De skulle ha ALLT i prylväg, samt två förlossningsläkare och kirurg. Och självklart med så mycket smärtstillande att det skulle räcka för att totalbedöva ett helt fotbollslag. För ni kvinnor kommer aldrig att förstå hur jävla ont det faktiskt gör.

13 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Fy fan vad kul!
    Det är nästan värt att slippa mens och barnafödande för att få vara med om denna mens world!

    SvaraRadera
  2. Glimrande Gustav..faktiskt briljant! jag tror faktiskt att din ide´om patronbälte skulle funka även bland damerna-tänk militär..dam.. Värsta affärside´n! :)

    SvaraRadera
  3. Ojdå. Så mycket har jag inte skrattat på länge. Tårarna rinner. Nu ska jag gå in och trösta lillkillen som jag väckte med mitt gapskratt.

    SvaraRadera
  4. Du är ju bara helt underbar!! Din fru kan skatta sig lycklig som hittat dig.

    SvaraRadera
  5. Nu får Maria jobbigt......hehe o du med!

    SvaraRadera
  6. Om hon nu inte fått kräksjukan och missar det här.....hemska tanke.

    SvaraRadera
  7. Precis! Tack för dagens skratt!

    SvaraRadera
  8. Men hallå? Det är ju sant! Attans också vad du kan slå huv'et på den kända spiken. Najs! /Lotta

    SvaraRadera
  9. Ting: tack!
    Tjillevippmorsan: tampongpatronbälte tror jag gör sig bättre i tanken än i verkligheten.
    Malin J: du får ge ditt barn öronproppar
    Tänkte bara: Tack, jag ska visa ditt inlägg för min sambo tillika fästmö.
    Lover your...: Maria och jag är inte konkurrenter om er bloggläsare, vi är komplementer.
    Anonym: Tack!
    Anne: vassego, kul att kunna glädja.
    Lotta: Tack1! efter alla fyskiska spikar var det kul att kunna slå i en artificiell.

    SvaraRadera
  10. Gustav, var inte orolig, jag läser er båda...och tycker ni är lika underhållande och uppfriskande i bloggvärlden.
    Ia

    SvaraRadera
  11. Barnen skulle inte födas fram av män.. nej, de skulle nog göras i ett laboratorium.. För så mycket smärtstillande som en man skulle behöva för att föda på ett "vanligt" sätt skulle förmodligen inte vara bra vare sig för mannen eller barnet. ;o)

    SvaraRadera
  12. Ia: Tack!
    **********
    Pia: Lite vanskapta barn pga smärtsillande skulle vara helt accepterat av samhället, jag lovar, det hade vi män sett till.

    SvaraRadera