onsdag 10 februari 2010

Ursäkter

Jag håller på att bli en mästare på ursäkter, och det helt ofrivilligt. Jag har en liten uppgift på jobbet som släpar efter och beställaren av denna uppgift har antingen en ängels tålamod, eller idiotförklart mig.

Uppdraget kom i november med en liten notering i kanten "brottom". Och jobbet såg inte mycket ut för världen det visade sig vara väldigt långt bort från "bara", vilket i sig har hjälpt till att dra ut på det. Och det är inte med flit det blir såhär, jag gör verkligen mitt bästa, men jag känner mig bara dummare för var dag.

Jag har hittills använt följande ursäkter vid frågan "Är du klar snart, hur går det?":
-Jag har grund-idén färdig men detaljerna är inte lösta än.
-Jag har skissat en del, men jag har inte ritat upp något i datorn än.
-Chefen gav mig ett annat projekt som växte och tog all min tid, men nästa vecka...
-Jag blev skickad på kurs förra veckan, men den här veckan så...
-Det kom ett akutjobb i går, men när det är färdigt så...
-Jag är ju med i nya internutvecklings-projektet och det har ju tagit tid denna vecka...
-Jodå, jag är bra mycket närmre slutet nu än förra veckan... så nästa vecka..

Och så igår, den bästa av alla ursäkter. En såndär som bara en desperat gymnasie-elev skulle få för sig att köra när denne ägnat mer tid åt att studera motsatt kön att göra färdigt skolarbetet i tid.
-Spara-knappen på datorn slutade fungera igår! (så jag vet inte hur mycket som jag förlorat..)

Det är säkert.. det hände faktiskt...Det är tacken för att man jobbar över 5 timmar, en till dålig ursäkt.

2 kommentarer:

  1. Hehe.. Vad blir nästa ursäkt? My dog ate it?
    Dock imponerad av raddan av ursäkter. Tror jag snor några för framtida bruk..

    SvaraRadera
  2. Visst, varsågod, låna på bara!
    Kan meddela att jag blev helt färdig med jobbet i fredags, såååå skönt

    SvaraRadera