lördag 2 oktober 2010

Fresh???

Sitter lite morgonlördags-slö och tittar på tv4:s nyhetsmorgon och det blir reklampaus. Ett av reklaminslagen är jag säker på att i har sett. WC-duck fresh discs. En liten klutt man pluttar fast i toalettstolen så doftar toan skurmedel istället för prutt varje gång man spolar. Och för att möta alla smaker har de tagit fram ett gäng olika dofter. Bla Citron och Marin.

Citron kan jag köpa, för det har skurmedel luktat sedan jag var barn, men Marin? För mig är marin=havet och vid havet luktar det rutten tång och mås-skit. (Förra lägenheten där vi bodde fem år låg 50m från vattnet).

Så vad reklamen egentligen försöker sälja mig är en artificiell mås-skit med inslag av tångrester att trycka fast i min toastol för att hålla den fräsch? Jag är skeptisk.


Jag börjar misstänka att detta är en amerikansk produkt utvecklad av folk som aldrig varit i kontakt med ett riktigt hav, utan bara tecknade Disney-hav, utan föroreningar. Och glada fiskar som bara äter tång istället för varandra.

Valet blev enkelt, jag tar citron.

(fredag 11112steg)

1 kommentar:

  1. Skrattar ihjäl mig, du är helt underbart komisk!

    SvaraRadera