söndag 31 oktober 2010

Tapeter?

Min sambo och jag var även och tittade på nya tapeter i helgen. Vi ska eventuellt tapetsera om i matrummet någon gång efter jul, förmodligen innan påsk kanske. Därför tittade vi på tapeter till husets alla rum. Det är tydligen så man gör, själv förstår jag inte riktigt.

Och OJ vad med färger och former det finns på tapeter, vad sägs tex om dessa?

Tapet med vackert mönster av bandmask i olika kulörer?

Eller varför inte en fondvägg med flamingos? Finns även i Rosa.


MEN, den blir ännu bättre vi närgranskning.


Det som verkar vara små svarta streck är inte små svarta streck. Det är små små AK47:or, eller Kalashnikovs om man hellre vill kalla dem så. Coolt, ja kanske, men samtidigt ett sätt att höja nivån på smaklöshet ytterligare ett snäpp.

7 kommentarer:

  1. Flamingos och AK47:or? Jag fattar inte hur det hänger ihop...

    SvaraRadera
  2. Ohherrejestanes så underhållande!

    SvaraRadera
  3. Det är ju flamingos som håller i AK47:or! Hur coolt som helst.

    Jag gillar dem alla måste jag säga, helt utan ironi dessutom!

    SvaraRadera
  4. Ja jösses!! Flamingos ok det kan kanske passa på en del ställen. Men flamingos med AK47:or???
    Hur kommer man PÅ den mönsteridén? Hade den designern käkat mycket knark ofta?
    (Bandmaskarna tänker jag inte ens kommentera)

    Och ,ja. Man kollar på tapeter till hela huset fast man bara planerat att göra om ett rum. Det kallas ögongodis.
    Kort sagt så renoverar man hela huset mentalt, skaffar lite nya inrednings detaljer och känner sig jäkligt nöjd med sig själv som inredare.
    Så nästa gång sambon "renoverar och inreder" så stör henne inte så ska du se att du har en väldigt lycklig sambo med dig hem från affären.

    SvaraRadera
  5. Nja, inte min stil med ak4:or på väggen... Tapeter är svårt att välja tycker jag. Snart har vi tänkt att dotterns rum ska göras om. Det blir säkerligen en följetong...

    SvaraRadera
  6. Ewa: Nej, inte jag heller.
    ***********
    Mort: Mest underhållande är det om någon först tapetserar med bandmask tapeten och sen får förklarat för sig vad den föreställer.
    ********
    Peter: Tja, i rätt hem funkar de nog.
    ********
    Malin J: Min sambo hävdar att du har rätt och att jag ska lyssna på dig....ni kvinnor ska då alltid hålla ihop.
    ********
    Renée: Ja, det är svårt att välja tapet. Därför tänkte vi måla väggarna i ett av rummen i huset. Men det fanns så många kulörer, nyanser matta och blanka att vi gick över till att vi nog ändå ska tapetsera.

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen de tapeterna. Vi har också tittat en del till huset nu. Varje gång vi har varit iväg så har vi bytt tapeter o bestämt oss för några andra men nu har vi slutat titta så nu får det bli de som vi beslutade oss för sist. Ska rapportera in vilka vi valde till målaren på onsdag.

    SvaraRadera